Algemene Voorwaarden

logo communicatieGoede algemene voorwaarden zijn belangrijk voor webwinkelier en klant. Hier kunt u mijn Algemene Voorwaarden Webwinkel nalezen. Niet alleen de overheid creëert regels om de veiligheid van uw aankoop te waarborgen. Ook ik als webwinkelier stelt u graag op de hoogte van mijn voorwaarden. Door het akkoord gaan met de Algemene Voorwaarden Webwinkel, is er een overeenkomst tussen mij en u als klant tot stand gekomen. Maar voordat u akkoord gaat met mijn Algemene Voorwaarden, verzoek ik u vriendelijk de voorwaarden aandachtig door te nemen en kennis te nemen van mijn werkwijze. Dit kan vervelende situaties voorkomen! Indien u vragen heeft over mijn voorwaarden, dan kunt u uiteraard contact met mij opnemen.

Artikel 1 – Webshop

  1. De webshop is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel en draagt haar wettelijke bijdrage af aan de Belastingdienst. Op mijn website kunt u mijn KvK nummer en BTW nummer vinden. Tevens vindt u daar ook onze contactgegevens.
  2. Mijn webshop is voorzien van een SLL-Certificaat. Dat betekent dat ik aan alle wettelijke eisen voldoe met betrekking tot de beveiliging van uw persoonsgegevens en betaalgegevens. Ik streef naar een voortdurende verbetering van de beveiliging van uw gegevens. Bij misbruik door hackers zal ik aangifte doen bij de politie.
  3. Ik verstrek uw persoonsgegevens nooit aan derden. Indien ik uw persoonsgegevens aan derden verstrek, zal ik altijd vooraf toestemming aan u vragen.
  4. Sinds 1 januari 2017 is mijn webshop verplicht om vooraf toestemming aan u te vragen betreffende cookies. U leest hier meer over mijn Cookie Policy.
  5. Ik ben verplicht om bij mogelijke verdenking van misbruik of fraude, aangifte te doen bij de politie.
  6. De webshop heeft een beroepsaansprakelijkheidsverzekering afgesloten, om zich in te dekken tegen eventueel onterechte aansprakelijkheid die er wordt geclaimd door een klant.
  7. Ik streef ernaar om u te allen tijde van een uitstekende service te voorzien. Wanneer u twijfels heeft over de aankoop van een product, sta ik u graag te woord.

Artikel 2 – Bedenktijd

  1. U hebt 14 dagen bedenktijd na de aankoop van een bepaald product. Mocht u binnen deze termijn ontevreden zijn over de aankoop, dan kunt u het product aan mij retourneren, zonder dat u het product zelf hoeft te betalen. U betaalt alleen de verzendkosten voor het retourneren van het desbetreffende product. Indien u al een betaling heeft gedaan, ontvangt u een creditfactuur en wordt het door u betaalde bedrag op uw rekeningnummer teruggestort.
  2. Producten die aan mij geretourneerd worden, dienen voorzien te zijn van de originele verpakking.

Artikel 3 – De overeenkomst

  1. De overeenkomst tussen de webwinkel en klant is definitief wanneer de klant heeft aangegeven akkoord te zijn gegaan met de algemene voorwaarden en hij de webwinkel heeft gemachtigd het geld van zijn rekening af te schrijven, wanneer de klant een betaling heeft voldaan via iDEAL of wanneer een factuur achteraf verzonden is aan de klant. Nadat de bedenktermijn van 14 dagen is verstreken en de betaling is ontvangen door de webwinkel, is de klant eigenaar geworden van het betreffende product.
  2. De overeenkomst is elektronisch tot stand gekomen, door middel van het invullen van de benodigde velden en het akkoord gaan met de algemene voorwaarden.
  3. U bent als klant verplicht uw betalingsverplichting aan de webwinkel na te komen. Indien u niet binnen de gestelde termijn betaalt, ontvangt u van mij een herinnering. Heeft u na 14 dagen nog steeds niet betaald, dan worden er kosten in rekening gebracht. Mocht u na verschillende aanmaningen de verschuldigde vordering nog steeds niet voldaan hebben, dan zal ik de incasso uit handen geven aan een incassobureau.
  4. Nadat u tot aankoop bent over gegaan, ontvangt u van mij een schriftelijke bevestiging per e-mail van uw aankoop. Daarin staat het product dat u hebt gekocht, wat het u kost en waar u met eventuele klachten en opmerkingen terecht kunt.
  5. Ik ben aan u verplicht het product of artikel binnen 30 dagen aan u te leveren. Mocht door onvoorziene omstandigheden het artikel niet binnen deze periode leverbaar zijn, dan zal ik u daarvan schriftelijk op de hoogte brengen. Na het verstrijken van deze 30 dagen krijgt u van mij het eventueel al betaalde aankoopbedrag terug. Dit kan nooit meer zijn dan 50 procent van het totale aankoopbedrag. Heeft u echter van tevoren aangegeven dat een vervangend artikel ook een optie is, dan zal ik u een vervangend product of artikel leveren, dat zoveel mogelijk aan uw wensen voldoet. Uiteraard kunt u van tevoren aangeven dat u dat niet wilt.
  6. De levering van producten in het buitenland kan langer duren dan een levering in Nederland. De kosten die voor een verzending naar een adres in het buitenland in rekening worden gebracht, zijn voor u zichtbaar wanneer u tot de aankoop van het product overgaat.

Artikel 4 – De prijs

  1. De prijzen die op mijn webshop staan vermeld, zijn altijd inclusief BTW. De kosten die betaald moeten worden voor het verzenden van het product, worden zichtbaar wanneer u het product heeft toegevoegd aan uw winkelwagen.
  2. Wanneer u mij machtigt om automatisch een bedrag van uw rekeningnummer af te schrijven, bent u verplicht mij een juist rekeningnummer door te geven. Misbruik of fraude wordt bestraft en gemeld bij de instanties die daarvan op de hoogte moeten zijn. Daarnaast wordt er aangifte gedaan bij de politie.
  3. De prijs die bij het product op de website wordt vermeld, kan niet wijzigen tijdens uw aankoop.
    U betaalt het bedrag dat zichtbaar is bij het product en wat tevens aan u bevestigd wordt, indien u elektronisch akkoord gaat met de aankoop. Daarin wordt de aankoopprijs opnieuw vermeld.
  4. Wanneer u een product koopt tijdens een periode waarin geen actie geldt, komt u achteraf ook niet in aanmerking voor korting.

Artikel 5 – Klachten en garantie

  1. Klachten over de levering dienen in eerste instantie telefonisch aan mij gemeld te worden. Ik zak dan met de desbetreffende bezorger contact opnemen betreffende de levering van het product. Uiteraard doen onze bezorgers hun uiterste best om het product onbeschadigd bij u thuis af te leveren.
  2. Klachten over het product zelf, dienen schriftelijk aan mij gemeld te worden. Deze kunnen niet door mij persoonlijk beantwoord worden. Beschrijf uw klacht zo specifiek mogelijk. Ik zal voor u contact opnemen met de fabrikant of groothandel en zal hierin voor u bemiddelen als tussenpersoon. Indien het binnen onze mogelijkheden ligt zullen wij het probleem zelf voor u oplossen.
  3. Klachten worden doorgaans binnen 14 dagen door mij afgehandeld. De afhandeling van een klacht gebeurt altijd schriftelijk.
  4. Op elk product dat ik aan u lever, is een garantie van toepassing. Hoe lang deze garantie duurt, is geheel afhankelijk van het product. Op de meeste producten is een garantie van één jaar van toepassing. Mocht dit afwijkend zijn, dan kunt u dit lezen in de schriftelijke bevestiging die u van mij krijgt aangeleverd bij het product dat u heeft gekocht, en op de factuur die u per e-mail krijgt toegestuurd. Op verbruiks- en gebruiksproducten zoals uitdeelcadeautjes kan ik slechts een beperkte garantie bieden. Indien u bij één van mijn artikelen een gebrek of defect ontdekt, verzoek ik u binnen 48 uur na levering hier melding van te doen bij mij.
  5. Wanneer het product binnen de garantieperiode kapot gaat, zal ik het volledige aankoopbedrag aan u vergoeden. Dat geldt echter niet wanneer er sprake is van opzet of bewuste beschadiging. Tevens verzoek ik u vriendelijk contact op te nemen met uw verzekeringsmaatschappij, indien de schade plaats vindt na de garantietermijn. Mogelijk is deze te claimen op de inboedelverzekering. Voor beide situaties geldt dat er zonder een aankoopbon niet terugbetaald kan worden. Na het vervallen van de garantietermijn, komt ook de nieuwwaarde te vervallen bij mogelijke uitkering van een schade. Er wordt dan uitgekeerd op basis van dagwaarde.

Indien u akkoord gaat met de Algemene Voorwaarden Webwinkel, verzoek ik u vriendelijk het vakje aan te vinken. Zonder het vakje aan te vinken, kan er geen overeenkomst tot stand komen. Uiteraard hoop ik van harte dat u veel plezier beleefd met uw aankoop! Indien u nog vragen heeft, dan kunt u uiteraard contact met mij opnemen.

Deel dit: